« 復活! Nゲージ | トップページ | 今日イチ »

2010年12月 1日 (水)

鎌倉小旅行

Italy_0612

シモン(中央左)とマルコ(同右)はイタリア人の空手家です。今年の春に行われた国際大会に選手として来日しました。“英語班”の僕は、いろいろとお世話をしながら仲良くなり、帰国後も何度かメールのやり取りをしていました。

ご本人の希望で、イタリアに佐藤塾の支部を開きたいと佐藤塾長に申し出て、大会後しばらく東京にとどまって佐藤塾で稽古を重ねました。

その結果塾長より「人物・技能とも申し分ない」とのことで、「イタリア支部」を開設することになりました。ローマから車で2時間ほどの「…(忘れた)・・・」という都市にあるそうです。

そして今回、「佐藤塾の黒帯」になるべく、昇段審査を受けるために来日し、27日、見事に「10人組手」を終え、晴れて佐藤塾の黒帯となりました。

前回来日した時に一度計画して果たせなかった「鎌倉小旅行」を今日行いました。

立川から有効の「鎌倉フリーパス」の切符を前もって渡しておいて、僕の住む大船にまず来てもらいました。何度も何度も乗換を説明しました。そして朝9時半に大船駅のホームで会うことができました。

「It is the most difficult thing for us to meet here!」・・・実感でした。

横須賀線に乗り換え、まず北鎌倉で降ります。円覚寺に「空手の碑」があります。松涛館空手の創始者、船越義珍先生の「空手に先手なし」という言葉が刻まれています。僕も以前佐藤塾の小林治先輩に連れていっていただきとても感銘を受けましたので、まずここに案内しました。

Kamakurayumi_005 弓道場で稽古が行われており、二人ともとても興味深そうに見ていました。

円覚寺を後にして、鎌倉まで歩くことにしました。一応先生らしく、「鎌倉は三方を山に、残り一方を海に囲まれていて、防御がしやすいために幕府の地として選ばれた」と(英語で)説明しました。

今日は「小春日和」で、北鎌倉から鎌倉のウオーキングは、ちょっと長かった。

次に鶴岡八幡宮に行きました。「13世紀にサムライ・gavernmentの中心だった」と説明しました。去年だったか、雷で倒れた大銀杏のこともちゃんと知っていました。前もって調べたんだろうか。

それに限らず、日本の歴史、武道の歴史については本当に詳しく、よく勉強しているようでした。お気に入りは「信長」だそうです。

Kamakurakatana_012 そして、小町通りから少しわき道に入ったところにある、政宗工芸美術製作所に寄りました。ちょうど鉄を叩いている作業をしていて、これも興味深そうでした。「小野の小町」も知っていました。

鎌倉から江ノ電に乗り、はせで降ります。大仏です。

Kamakuradaibutu_013

さすがの巨体も、大仏の前では小さいですね。

そして、海岸へ出て記念写真を撮って、(超)小旅行は終わりました。日曜日の早朝に成田へ向けて立川を離れてしまうので、もう日本では会えません。来年の全日本大会に出るそうです。どうか練習を積んで、いい成績を収めてほしいものです。

「See you soon in Italy!」と言われましたが、なかなかね~。

Kamakurabech_017 二人とも、やっぱり、デカ!

|

« 復活! Nゲージ | トップページ | 今日イチ »

コメント

Thanks for sharing these other nice experiences and photos. It's always wonderful to see how perfectly, amazingly the Universe works. In fact first thanks to you, to your blog i've had the pleasure to see again after all these years Yuuki Kitazume, to know how nice friends you both are. Now it was great to see you met Simone and Marco who came from Italy, where i'm. So thanks again for all you share on this your nice blog. If you want feel free to contact and share news, info via email as well; i would appreciate that. Greetings to you, Yuuki and yours. Alex

投稿: Alex | 2010年12月 2日 (木) 06時28分

Alexさん、Thank you for a comment.

You are in Italy? Wow, I'm surprised to know that. I wonder if you can read and understand Japanese.

Simone and Marco say that they will come back to Tokyo next April to fight in the Karate tournament.

I hope I will be able to take them to another good place in Japan, for example Kyoto, Nara, Osaka, Kobe or .... We will take only local trains, so it will take more than six hours to go to Kyoto. As I love that kind of trip, I want them to know the goodness of such a trip.

When I see Yuuki Kitazume, I will tell him about you and this blog.

Thank you.

投稿: sakeくん | 2010年12月 3日 (金) 15時35分

You're welcome; it's a pleasure! Thank you for your nice responses, as always.

Yes, i'm in Italy so these certainly have been very nice meaningful syncronicities: to find out your nice blog, all what you share here, to see Yuuki Kitazume again, and then to read this great story about Simone and Marco who came from Italy to meet you.

I loved your words. It's great to know, to contact rare people who really love true, loyal friendship, natural nice good places and simply nice good things in life; that's so precious.

It's great to imagine to do a trip in such good places in Japan as well; as you said to know the goodness of such a trip.

I don't know much of Japanese actually, but it's always good to learn more; however i know more about Japan though.

I appreciated you wrote in English and that you let Yuuki Kitazume know about me, my thoughts, my greetings and this blog. As i wrote i enjoyed seeing all what Yuuki did on tv and to know how nice friends and people you both are. I would like to contact you and Yuuki through email sometimes as well. You have my email address so let me know more about yours if you want; i would really appreciate that.

Thanks again for what you shared here. Be well!

投稿: Alex | 2010年12月 6日 (月) 06時15分

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




« 復活! Nゲージ | トップページ | 今日イチ »